Nog
en dan weer vakantie

Mijn GastenBoek

woensdag, januari 12, 2005

daar is ie dan

mijn eerste post vanuit st maarten.

wat een cultuurschok zeg......en wat is het hier lekker warm :)

gister om iets over half twaalf en dus een half uur te laat vertrokken van schiphol. Helaas afscheid moeten nemen van eefje en de ouders....snik
Via het zelf-incheck systeem van de klm was het goed mogelijk om mijn stoel te wijzigen naar een stoel op de eerste rij achter de midden gally (dus met het gezicht tegen de muur). Dit leverde iets meer beenruimte op maar ik moet zeggen dat het na 8 uur vliegen toch helemaal niks is zo'n veekar dat ze dan vliegtuig noemen :) Om ongeveer 16:35 plaatselijke tijd geland en meteen uit het vliegtuig de hitte in. Het vliegtuig ging trouwens nog door naar curacao dus dan weten we ook meteen waar op de terug weg de tankstop is. Ik werd door de directeur op het vliegveld afgehaald en naar het appartement gebracht waar de verhuurder al stond te wachten. Het app ziet er goed uit, het is op de derde verdieping in de hoofdstraat van philipsburg. Alles is aanwezig inclusief oranje badmatten (echt iets voor anja). Ik zal zodra ik de mogelijkheid wat foto's posten op de foto site waarop jullie het geheel live kunnen zien.
Na het tekenen van de huur overeenkomst ben ik nog met de directeur naar zijn huis gereden om zijn vrouw op te halen en daarna wat boodschappen te gaan doen. Dat moet he als man alleen. Ik was rond half zeven weer terug in mijn app (wat dus in nederlandse tijd al gewoon 12 nachts is) ff snel wat gegeten en nog wat gelezen en toen maar rond half 10 naar bed.
Aangezien ik echter nog niet gewend ben aan de tijd hier zat ik dus om 2 uur al weer rechtop in bed. Heeft toen ook nog heel hard geregend, waardoor ik er meteen ben echter gekomen dat ik ergens een lekje heb. Op de tafel lag namelijk een beetje water en in de gang ook. Hoewel dat in de gang waarschijnlijk door het open raam kwam :)
Na een korte en hete nacht ben ik om 6 opgestaan om te douchen etc en na onbijt wou ik om kwart over zeven naar het kantoor gaan. Echter de ingang naar het app is afgesloten door een hek waarvan ik een sleutel heb maar de steeg waar dat hek op uitkomt bleek ook afgesloten met een groot hek en daar had ik dus mooi geen sleutel van. Was ik toch mooi opgesloten in mijn eigen app. Uiteindelijk om half acht een vriendelijk antiliaan erbij gehaald met de sleutel maar daardoor was ik wel een kwartier te laat. Over goeie eerste indruk gesproken.
Gelukkig was het allemaal niet erg (lekker makkelijk die antilianen) en heb ik na gesprek met de directeur eerst ff een tour van het bedrijf en van philipsburg gehad. Er lagen alweer 6 grote cruise schepen in de haven dus touristen genoeg.
verder is er nog niet veel te vertellen.....

Nu ga ik me even inlezen in het materiaal dat ik gekregen heb en dan ga ik aan de slag met het maken van een organisatiebeschrijving.

zodra ik de foto's online heb laat ik het jullie weten

voor nu tot laters

Ps ik ben nog gewoon te bereiken op mijn unimaas en hotmail account en via msn

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Hey Mafbal,

Klinkt als een leuke eerste dag/ leuke eerste uurtjes daaro op Sint Maarten! Ik zal je site regelmatig met een bezoekje vereren en zie je zeker en vast regelmatig op msn... Ik kijk al uit naar de foto's!

Groetjes,

Patrick

4:31 p.m.  

Een reactie posten

<< Home